FAQ

TS Collection is het huismerk van Ter Steege. Wij zijn producent en leverancier van bloempotten en woonaccessoires. Onze collectie bestaat uit bloempotten voor binnen en buiten, woondecoratie en tuinartikelen. Het is teveel en te mooi om op te noemen! Onze producten zijn te koop bij 95% van de Nederlandse tuincentra en talloze bloemisterijen en andere prachtige groenwinkels. Er is vast een verkooppunt bij jou in de buurt.

Heb je een vraag? Hieronder kun je antwoord waarschijnlijk vinden. Toch niet? Stuur dan een mailtje naar onze helpdesk.

Leveren jullie ook aan consumenten?

Nee, wij leveren niet aan consumenten, alleen aan onze klanten, de groenwinkels in Nederland. Pakweg 95% van de tuincentra verkoopt TS Collection producten. Er is dus keus genoeg! Op de pagina met verkooppunten kun je zien welke winkel voor jou het dichtstbij is. Wel heeft iedere winkel zijn eigen assortiment, én voorraad. Deze kunnen wij uiteraard niet inzien.

Ik ben op zoek naar een specifieke pot of product

Leuk! Op de pagina met verkooppunten kun je zien welke winkel voor jou het dichtstbij is. Als je op zoek bent naar een specifieke pot kun je het beste eerst even bellen met je tuincentrum of winkel naar keuze om te vragen of zij deze op voorraad hebben. Is het artikel niet aanwezig? Geen nood! Iedere TS Collection retailer kan onze artikelen voor jou, bij ons bestellen. Hou er wel rekening mee dat onze retailers te maken hebben met minimale besteleenheden. Dit kan in een uitzonderlijk geval een reden voor een winkel zijn om het artikel niet meer bij ons te willen bestellen, bijvoorbeeld als het een oude collectie betreft.

Onze tip aan jou: ‘Bel uw dichtstbijzijnde groen winkel(s) op, en vraag ze om het product voor je te reserveren of te bestellen. Dan is het meestal met vier dagen in huis.’

Zijn de maten van de potten exact?

Vanwege het handgemaakte en natuurlijke karakter van veel van onze producten is ieder item uniek. Dit betekent dat kleine variaties in de afwerking, afmetingen en gewichten mogelijk zijn. Dit is juist de charme van onze collectie. Het zorgt voor een authentiek karakter, waarbij het juist die kleine variaties zijn die het unieke karakter van onze producten versterken.

Hoe pot ik een plant in?

Om pot en plant zo sterk en mooi mogelijk te houden, raden wij deze inpotwijze aan, voor zowel binnen als buiten. Voor buitengebruik dient een pot een afwateringsgat te hebben. Dek het gat af met een gaasje om verstopping te voorkomen. Met potvoetjes geef je de pot een nog betere afwatering.

  1. Vul de pot voor 1/3 met hydrokorrels voor goede afwatering van overtollig water.
  2. Vul daarna de pot met de juiste potgrond en de plant.
  3. Druk de plant goed aan en geef water.

Wat moet ik doen met schade/ garantie?

Garantie en schade issues lopen altijd via jouw verkooppunt. Dit is tenslotte waar jij de pot hebt gekocht. Dit is dan ook jouw aanspreekpunt. Het verkooppunt is namelijk verantwoordelijk voor de verkoop van de producten en de verdere communicatie met de consument, met jou dus. Daarna communiceren zij met ons over de vervanging van een pot. Zo simpel is het!

Schade vermelden en een beroep doen op garantie heeft natuurlijk wel een paar voorwaarden:

  • Je hebt de pot behandeld volgens deze richtlijnen op het etiket.
  • Verplaats een pot altijd door hem op te tillen. Til of trek niet aan de rand. Door het gewicht in de pot, kan de pot breken.

 

Dit doe je als jouw pot schade heeft

Neem de pot mee terug naar je verkooppunt en laat duidelijk zien wat het probleem is. Neem altijd de bon mee en maak zo nodig foto’s. Iedere aanvraag is anders en onze ervaring is dat retailers hier heel zorgvuldig mee omgaan.