FAQ

TS Collection is het huismerk van Ter Steege, een Nederlands bedrijf dat al bijna 90 jaar bestaat. Wij zijn producent en leverancier van indoor en outdoor bloempotten, glazen bloemvazen, mandwerk, metalen planters en woonartikelen. Het is teveel en te mooi om op te noemen! Onze producten zijn te koop bij 95% van de Nederlandse tuincentra en talloze bloemisterijen en andere prachtige groenwinkels. Er is vast een verkooppunt bij jou in de buurt.

Heb je een vraag? Hieronder kun je antwoord waarschijnlijk vinden. Toch niet? Stuur dan een mailtje naar onze helpdesk.

Verkoopt TS Collection direct aan consumenten?

Nee, wij leveren niet aan consumenten, alleen aan onze klanten. Onze klantenbestand bestaat uit tuincentra, doe-het-zelf-zaken, bloemisterijen en andere winkels. Er is dus keus genoeg! Op de pagina met verkooppunten en webshops kun je zien waar onze producten worden verkocht. Uiteraard heeft iedere winkel zijn eigen assortiment, én voorraad. Deze kunnen wij uiteraard niet inzien. Daarvoor moet je contact op nemen met het verkooppunt zelf.

Ik ben op zoek naar een specifieke pot of product

Leuk! Op de pagina met verkooppunten en webshops kun je zien welke winkels onze producten verkopen. Als je op zoek bent naar een specifieke pot kun je het beste eerst even bellen met de winkel om te vragen of zij het product op voorraad hebben. Is het artikel niet aanwezig? Geen nood! Iedere TS Collection retailer kan TS artikelen bij ons bestellen voor jou. Hou er wel rekening mee dat onze retailers te maken hebben met minimale besteleenheden. Dit kan in een uitzonderlijk geval een reden voor een winkel zijn om het artikel niet meer bij ons te willen bestellen, bijvoorbeeld als het een oude collectie betreft.

Onze tip aan jou: ‘Bel jouw winkel op, en vraag ze om het product voor je te reserveren of te bestellen. Dan is het meestal met vier dagen in huis.’

Zijn de maten van de potten exact?

Vanwege het handgemaakte en natuurlijke karakter van onze producten is ieder item uniek. Dit betekent dat kleine variaties in de afwerking, afmetingen en gewichten mogelijk zijn. Dit is de charme van onze collectie. Het zorgt voor een authenticiteit, waarbij het juist die kleine variaties zijn die het unieke karakter van onze producten versterken. Zijn de maten van TS potten exact? Nee, meestal niet. Er zijn een paar uitzonderingen zoals serie SVEN, en CERA-MIX welke fabrieksmatig wordt vervaardigd.

Hoe pot ik een plant in?

Om pot en plant zo sterk en mooi mogelijk te houden, raden wij deze inpotwijze aan, voor zowel binnen als buiten. Voor buitengebruik dient een pot een afwateringsgat te hebben. Dek het gat af met een gaasje om verstopping te voorkomen. Met potvoetjes geef je de pot een nog betere afwatering.

1.Vul de pot voor 1/3 met hydrokorrels voor goede afwatering van overtollig water.

2.Vul daarna de pot met de juiste potgrond en de plant.

3.Druk de plant goed aan en geef water.

Hoe weet ik of mijn pot buiten of binnen kan staan?

Dat staat aangegeven op de stocker op de bodem of op het hanglabel. Op binnenpotterie vind je meestal een sticker op de bodem met info. Mandwerk en buitenproducten worden veelal voorzien van een hanglabel met iconen. Deze iconen geven speciale kenmerken aan waar je rekening mee kan houden. Op ieder product verwijzen wij naar de webpagina met belangrijke informatie. Hier vind je gebruikerstips, informatie per productgroep en ook de uitleg over de betekenis van de symbolen op het label. Lekker overzichtelijk!

Is mijn bloempot waterdicht?

Nee, geen enkele bloempot is gegarandeerd 100% waterdicht. Wij werken met natuurlijke producten als keramiek en cement. Dit zijn materialen die als het ware ademen. Dit is trouwens goed voor plantenwortels, die vinden dat heel prettig. Wil je zeker weten dat een pot 100% waterdicht is, gebruik dan een Lucas inlay. Deze eco-friendly inzetpotten zijn gemaakt van gerecycled plastic. Ook voor onze metalen potten en mandwerk raden wij je aan een inlay te gebruiken. Een gedeelte van onze metalen potten worden al geleverd inclusief inlay! Natuurlijk zijn onze glazen bloemvazen wél waterdicht.

Wat moet ik doen met schade/ garantie?

Garantie en schade issues dien je als koper/klant altijd in bij het betreffende verkooppunt, de winkel waarvan jij het product hebt gekocht. Een verkooppunt is namelijk verantwoordelijk voor de verkoop van hun producten en de verdere communicatie met de consument hierover, met jou dus. Als leverancier mogen en willen wij ons hier niet in mengen. Iedere aanvraag is anders en onze ervaring is dat retailers hier heel zorgvuldig mee omgaan. Het verkooppunt communiceert met ons (de leverancier) over de eventuele vervanging van een product. Zo simpel is het!

Schade vermelden en een beroep doen op garantie heeft natuurlijk wel een paar voorwaarden:

  • Je hebt de pot behandeld volgens deze richtlijnen op het etiket. De verkoper kan vaststellen of dit zo is. Daarom ga je naar de winkel waar je het product hebt aangeschaft.
  • Neem altijd de bon mee om te kunnen aantonen dat je de pot daar hebt gekocht.
  • Neem de pot (of goede foto’s) en laat duidelijk zien wat het probleem is.
  • De verkoper stelt vast wat de volgende stap is.